Met Mama Murakami en de vriendin die een beetje Engels kan rijden we anderhalf uur met de auto om in een vegetarisch restaurant te gaan eten. Nadien droppen ze ons in een museum voor Westerse schilderkunst. Raar om zoiets te gaan bekijken in Japan, maar het was de moeite. Als ze ons terug komen oppikken hebben ze cadeautjes voor ons bij. Koenraad krijgt een typisch japans speelgoed, ik krijg een sleutelhanger en oorbellen.
Gelukkig heb ik truffels gemaakt en terug thuis geven we de vriendin nog van mijn pompoensoep mee.
Onze tijd in Onomichi zit er bijna op. Dus nog maar eens speculaaskoeken bakken. Matsaharu (vijf jaar) vindt het geweldig om mannekes te maken (anpanman = tekenfilmfiguurke van Japan)
Iedereen is om zes uur 's morgens opgestaan (op hun enige vrije dag van de week) om ons uit te wuiven als we de bus naar Osaka nemen. Hier kunnen we bij Mark (Canadees) blijven slapen. In Osaka vinden we een vegetarisch restaurantje dat betaalbaar is en waar ze vegetarische burgers hebben. Man dat heeft gesmaakt.
En nu: op naar de Filipijnen
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten