donderdag 24 december 2009
dinsdag 22 december 2009
kanchanaburi
hey,
we zijn ondertussen op weekend naar kanchanaburi geweest met de brommer. meer dan 200 km gereden op zaterdag, mijn kont ligt open, zondag dan moeten terugrijden, kont nog meer open.
maar ja
we zijn naar de fameuze brug over de river kwai geweest, het oorlogsmuseum en de hell fire pass. zeer interessant hoor.
voor de rest is alles hier nog steeds ok. ik heb ze hier pannenkoeken leren maken. met bruine suiker, ze zijn er zot van.
de bouw van het huis gaat ook goed vooruit. helaas komt voor ons het einde bijna in zicht, volgende week gaan we vertrekken denk ik. maar eerst nog kerstmis vieren.
voor jullie ook alvast een vrolijk kestmis en gelukkig nieuwjaar.
dikke kus
els
we zijn ondertussen op weekend naar kanchanaburi geweest met de brommer. meer dan 200 km gereden op zaterdag, mijn kont ligt open, zondag dan moeten terugrijden, kont nog meer open.
maar ja
we zijn naar de fameuze brug over de river kwai geweest, het oorlogsmuseum en de hell fire pass. zeer interessant hoor.
voor de rest is alles hier nog steeds ok. ik heb ze hier pannenkoeken leren maken. met bruine suiker, ze zijn er zot van.
de bouw van het huis gaat ook goed vooruit. helaas komt voor ons het einde bijna in zicht, volgende week gaan we vertrekken denk ik. maar eerst nog kerstmis vieren.
voor jullie ook alvast een vrolijk kestmis en gelukkig nieuwjaar.
dikke kus
els
woensdag 16 december 2009
vrijdag 11 december 2009
spin
gisteren de eerste ontmoeting met een reuzespin (in mijn ogen toch) gehad.
ik was patatten aan het schillen en juist als ik de laatste patat uit het zakje nam zag ik iets bewegen. toen ik de zak opendeed zat er een spin van wel 15 cm in. ik in volle paniek natuurlijk want ik heb echt schrik van spinnen. toen tom (een vrijwilliger die hier ook meewerkt) ze eruit wou halen sprong ze wel 1 m ver weg. abnormaal. dat wil ik toch liever geen twee keer meemaken.
voor de rest gaat hier alles zijn gangetje. het is nog steeds erg warm.
de bouw van the adventure house schiet goed op. we zijn begonnen met de keuken en 1 kamer, en we gebruiken flessen om licht binnen te laten. veel werk, maar het is een mooi resultaat.
ik moet er dringend werk van maken om jullie eens een paar foto's door te sturen, maar helaas zal dat voor een andere keer zijn.
tot snel en vergeet niet om jullie nieuwtjes ook door te sturen. ik kan jullie wel niet persoonlijk terugmailen allemaal, maar ik apprecieer jullie mails enorm
liefs
els
ik was patatten aan het schillen en juist als ik de laatste patat uit het zakje nam zag ik iets bewegen. toen ik de zak opendeed zat er een spin van wel 15 cm in. ik in volle paniek natuurlijk want ik heb echt schrik van spinnen. toen tom (een vrijwilliger die hier ook meewerkt) ze eruit wou halen sprong ze wel 1 m ver weg. abnormaal. dat wil ik toch liever geen twee keer meemaken.
voor de rest gaat hier alles zijn gangetje. het is nog steeds erg warm.
de bouw van the adventure house schiet goed op. we zijn begonnen met de keuken en 1 kamer, en we gebruiken flessen om licht binnen te laten. veel werk, maar het is een mooi resultaat.
ik moet er dringend werk van maken om jullie eens een paar foto's door te sturen, maar helaas zal dat voor een andere keer zijn.
tot snel en vergeet niet om jullie nieuwtjes ook door te sturen. ik kan jullie wel niet persoonlijk terugmailen allemaal, maar ik apprecieer jullie mails enorm
liefs
els
donderdag 3 december 2009
sangkhlaburi
hey allen,
we zijn drie dagen geleden aangekomen bij ons project in sangkhlaburi.
het is een klein project voor de vluchtelingen die uit Birma komen. momenteel werken we aan the adventure house, een huis waar ze terecht kunnen met de hele familie. ze krijgen dan wat geld en leren zich aanpassen. eens ze terug voor zichzelf kunnen zorgen en hun papieren in orde zijn kunnen ze the adventure house verlaten en hun leven terug opnemen maar dan in thailand ipv in birma. vrijdag gaan we aan de muren beginnen...
het is hier wel zero-comfort. we slapen in een hut met ... niks. echt niks. alleen muren, een deur en een dak. we slapen op een kleine matras en de piespot staat naast ons bed. haha
er is hier geen elektriciteit, maar dat is tot nu toe nog geen probleem geweest.
er wonen hier al verschillende vluchtelingen en als zij het kunnen, waarom wij dan niet voor effekes. we liggen hier echt helemaal in de natuur. prachtig gewoon.
voor de rest is alles ok. hopelijk bij jullie ginder ook.
gr
els
we zijn drie dagen geleden aangekomen bij ons project in sangkhlaburi.
het is een klein project voor de vluchtelingen die uit Birma komen. momenteel werken we aan the adventure house, een huis waar ze terecht kunnen met de hele familie. ze krijgen dan wat geld en leren zich aanpassen. eens ze terug voor zichzelf kunnen zorgen en hun papieren in orde zijn kunnen ze the adventure house verlaten en hun leven terug opnemen maar dan in thailand ipv in birma. vrijdag gaan we aan de muren beginnen...
het is hier wel zero-comfort. we slapen in een hut met ... niks. echt niks. alleen muren, een deur en een dak. we slapen op een kleine matras en de piespot staat naast ons bed. haha
er is hier geen elektriciteit, maar dat is tot nu toe nog geen probleem geweest.
er wonen hier al verschillende vluchtelingen en als zij het kunnen, waarom wij dan niet voor effekes. we liggen hier echt helemaal in de natuur. prachtig gewoon.
voor de rest is alles ok. hopelijk bij jullie ginder ook.
gr
els
Abonneren op:
Posts (Atom)