maandag 30 november 2009

fotos thailand














klein Thais brommerwinkeltje (minox 35pl, vervallen Kodak 100Tmax)














bus en straat (minox 35 pl, vervallen Kodak 100Tmax)





















Buddha


gouden Buddha





















Buddha in boom




zaterdag 28 november 2009

ayutthaya


en hier zijn we weer

ik kan hier een computer gebruiken van een andere couchsurfer en daarom kan ik zoveel berichten sturen, binnenkort als we naar ons vrijwilligersproject vertrekken (overmorgen) zal het niet meer kunnen.

hier in thailand blijf ik mij verbazen over de rare gewoontes die ze hier hebben
enkele voorbeelden;
er moest een camion met een hoge container door een smalle straat en de container kwam aan de bovenkant tegen de elektriciteitskabels. geen probleem, hier staat er iemand op de camion met een stok om de elektriciteitsdraden omhoog te duwen
ze drinken hier frisdrank uit een plastiek zakske met een rietje
ze smeren witte creme op hun lijf om er witter uit te zien, dat is sjieker hier
thai kunnen absoluut niet tegen de zon. ze zweten abnormaal hard.
de verkeerslichten hebben een teller zodat je kan zien hoelang het nog rood of groen blijft.

gisteren zijn we met 5 couchsurfers vertrokken naar ayutthaya. met een derde klasse trein, op houten bankjes doorheen het prachtige landschap van rijstvelden.
dan met een heel oude boot een rivier oversteken en dan nog een beetje te voet doen. gelukkig hadden we onze rugzakken bij toom kunnen achterlaten in bangkok.

de ruines in ayuthhaya van rond 1450 zijn prachtig.
bijvoorbeeld wat mahathat is een oude ruine met een boeddhahoofd vergroeid in de wortels van een boom. (wat betekent tempel)
wat si sanphet zijn drie torens van het vroegere koninklijk paleis en wihan phra mongkol bopit is een super moderne tempel met een mega groot bronzen boeddhabeeld dat tot aan het plafond reikt. indrukwekkend!

we vervelen ons dus nog niet zoals je kan zien. het plan was om 1 dag uit te rusten in bangkok, maar dat is ondertussen al bijna een week geworden.

voila, tot zover dit nieuws, maar ik wil wel nog even zeggen dat ik niet iedereen persoonlijk terug kan mailen op dit moment omdat ik daar de tijd niet voor heb, maar ik denk wel aan jullie en apprecieer jullie mails en reacties enorm. merci!!

tot de volgende

liefs
els


donderdag 26 november 2009


Els en Toom


Els, Koenraad en Vleesje

eerste dagen in bangkok

hallo iedereen,

het eerste nieuws vanuit thailand
na twaalf uur vliegen dan toch eindelijk aangekomen in bangkok. zalig 26 graden ofzo.
we konden couchsurfen bij Toom, een supervriendelijke thai die zijn huis ten dienste stelt van couchsurfers. we hadden schrik om de weg niet te vinden, maar het is ongelooflijk hoe behulpzaam en vriendelijk de thaise mensen zijn. ze bellen rond tot ze weten waar je moet zijn.
om bij Toom te geraken moesten we een paar bussen nemen, echt van die oude versleten dingen.
daar staat dan een kaartjesverkoper op waaraan je moet betalen. neig!

Bij Toom verblijven ook nog andere couchsurfers, Jens van Duitsland, Emidio van italie en ward van Belgie. zij hebben ons onmiddellijk meegenomen naar Bangkok city. supergroot en
het verkeer is hier zo immens druk dat je beter te voet kan gaan dan per bus.
verder hebben ze de rare gewoonte om hun drinken in een zakje te gieten, dat moet je dan opdrinken met een rietje. dit is omdat er statiegeld op het leeggoed is.

savonds zijn we nog naar een bijeenkomst van couchsurfers uit bangkok geweest dus we hebben weer contacten gelegd. je weet maar nooit...

de tweede dag was uitslapen echt noodzakelijk. ontbijten in zo een kraampje langs de weg voor minder dan 1 euro...en echt super lekker en super gezellig.
de hele dag wat rondgehangen met de rest in het shoppingcenter en nu gaat Emidio koken voor ons. typische italiaanse spaghetti. (daarvoor moet je dan in thailand zijn)

veel plezier daar in het koude belgie, en denk eraan, het is ook altijd leuk om nieuws van jullie te horen
groetjes
Els

maandag 23 november 2009

dag iedereen

de spanning is hier te snijden. de laatste dag Belgiƫ zit er bijna op.
bedankt voor al jullie steun, enveloppen, wafels eten, centen,...
we zullen zeker zorgen dat alles goed terecht komt.

we gaan ons best doen om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden, maar eerlijk is eerlijk, we zijn er allebei niet goed in.

morgen om vijf uur gaat onze vlieger de lucht in.
salukes en tot snel

gr
els

dinsdag 17 november 2009

Bijna weg

Nog 7 dagen voor vertrek. Veel afscheid. Weinig tijd.
groenten,