dinsdag 22 juni 2010
donderdag 17 juni 2010
Kampuchea - Siem Reap
Toom's verjaardag was plezant geweest. 's morgens een ontbijt-party voor Toom en alle couchsurfers. En 's avonds zijn we met een hele hoop Japans gaan eten. We hebben wel niet veel kunnen eten want het was allemaal vlees of vis. Nadien zijn we Dan gaan bowlen tot een kot in de nacht. Met gevolg dat we pas twee dagen later naar Cambodja zijn gegaan. Vanaf we de grens over waren was het van tuk tuk hier, taxi daar. Echt zonder overdrijven...we moesten wel 20 keer per minuut 'no thank you' zeggen. Omdat we voor de bus nog 4 uur moesten wachten hebben we tegen ons gewoonte in toch een taxi naar Siem Reap genomen. Hier staat de tempel Angkor Wat. Natuurlijk zijn we daar naartoe geweest. Maar het is een mega groot terrein met verschillende tempels dus hebben we er drie dagen over gedaan. De eerste twee trouwens met de fiets. Ons gat heeft het geweten.
De eerste dag hebben we de omliggende tempels gedaan. Ik vond het vooral sjiek hoe de bomen op de tempels zijn gegroeid.
De tweede dag was Angkor Wat aan de beurt. De hoofdingang stond in de stellingen dus dat verpestte het magnifieke zicht wel een beetje. Vanbinnen waren ze ook nog restauratiewerken aan het uitvoeren. Het nadeel van laagseizoen zeker? Maar het grote voordeel was dat er VEEL minder touristen waren. Op sommige plaatsen waren we zelfs helemaal alleen. Zalig. Toen we de toren wilden beklimmen mocht ik er niet op omdat ik een short aan had. Koenraad is dan maar alleen gegaan.
Het mooiste vonden wij de Bayon. Een tempel met verschillende torens waar grote gezichten op afgebeeld staan. WAAUW.
De laatste dag hebben we Dan toch maar een tuk-tuk genomen om naar Kbal Spean te gaan. (100 km zou wat ver geweest zijn met die gammele fietsen) Hier zie je na een 1.5 km door de jungle verschillende carvings in de rotsen en rivierbedding. Noemt niet voor niets ' rivier van 1000 Linga's'.
We zijn ook terug op de toren van Angkor Wat geklommen. Deze keer had ik een lange broek aan. Wat een prachtig zicht. Zonsondergang hebben we op de meest populaire plek van allemaal gedaan. We zaten tussen 100den anderen dus de romantiek was ver te zoeken.
Morgen gaan we naar Phnom penh.
Toedeloe.
De eerste dag hebben we de omliggende tempels gedaan. Ik vond het vooral sjiek hoe de bomen op de tempels zijn gegroeid.
De tweede dag was Angkor Wat aan de beurt. De hoofdingang stond in de stellingen dus dat verpestte het magnifieke zicht wel een beetje. Vanbinnen waren ze ook nog restauratiewerken aan het uitvoeren. Het nadeel van laagseizoen zeker? Maar het grote voordeel was dat er VEEL minder touristen waren. Op sommige plaatsen waren we zelfs helemaal alleen. Zalig. Toen we de toren wilden beklimmen mocht ik er niet op omdat ik een short aan had. Koenraad is dan maar alleen gegaan.
Het mooiste vonden wij de Bayon. Een tempel met verschillende torens waar grote gezichten op afgebeeld staan. WAAUW.
De laatste dag hebben we Dan toch maar een tuk-tuk genomen om naar Kbal Spean te gaan. (100 km zou wat ver geweest zijn met die gammele fietsen) Hier zie je na een 1.5 km door de jungle verschillende carvings in de rotsen en rivierbedding. Noemt niet voor niets ' rivier van 1000 Linga's'.
We zijn ook terug op de toren van Angkor Wat geklommen. Deze keer had ik een lange broek aan. Wat een prachtig zicht. Zonsondergang hebben we op de meest populaire plek van allemaal gedaan. We zaten tussen 100den anderen dus de romantiek was ver te zoeken.
Morgen gaan we naar Phnom penh.
Toedeloe.
donderdag 3 juni 2010
Sangkhla III
uw visum verlengen in Ranong is eigenlijk heel gemakkelijk. Er staan verschillende Thaise mannen ons op te wachten en leiden ons naar het immigratie kantoor. Daarna willen ze natuurlijk dat je met hun boot naar Myanmar gaat. We varen door het meest vervuilde water dat ik tot hiertoe gezien heb naar de andere kant en daar is het hetzelfde liedje. Ze wachten ons op, nemen ons mee naar immigration office en vertellen ons dat we niet alleen door het stadje mogen wandelen. Er moet altijd een gids bijzijn en zij willen die gids wel zijn. Of het nu waar is of niet, we zijn er weer 60 baht armer van geworden want ze vroegen er uiteraard geld voor. Met twee vreemden die in uwe nek ademen is het niet zo relaxed rondlopen dus hebben we 10 samosas later de boot terug genomen.
Als we de laatste goedkope bus naar Bangkok willen nemen blijkt die juist die dag niet te rijden, dus moeten we wel mee met de VIP bus, we hebben geen tickets dus betalen we de chauffeur in't zwart. Waauw. Mega veel plaats en echt luxe.
We voelen ons als twee kleine kindjes die voor de eerste keer naar de speeltuin mogen gaan.
Na een korte tussenstop in Bangkok zijn we dan terug naar ons project in Sangkhlaburi gegaan. We kregen een lift tot in onze village en toen ze ons zagen uitstappen begon iedereen te springen van vreugde. Wij meespringen natuurlijk. Iedereen was blij dat we terug waren. Nog snel meegeholpen om the adventure house in orde te brengen voor de opening, de dag erna.
Er komt super veel volk naar de opening van het huis. We hadden drinken, koekjes en fruit gezorgd en de kinderen wisten niet waar ze het hadden. Ze staken hun zakken vol en met Hun Handen vol probeerden ze nog bij te halen. Niet te doen. Toen om 18 u het volk weg was kwam de verrassing voor mij. Ze wisten van Koenraad dat ik jarig was. Van So en Lin had ik een ketting cadeau gekregen. Koenraad nam me met een smoes mee naar het dorp en had zonder ik het wist een verjaardagsfeestje via skype geregeld met mijn zus. Waauw, echt mega fijn om vrienden en familie te zien. Het was de beste cadeau dat hij mij kon geven. Nadien hebben we Dan nog een kampvuurtje gedaan en hebben we de bananencake die koenraad gezorgd had opgegeten. Het was een super verjaardag!
Twee dagen later was het alweer afscheid neem tijd. Weer tranen natuurlijk. We gingen met Nele ( coordinatrice van the adventure house ) en katrien ( haar zus) mee naar Kanchanaburi en de volgende dag door naar Bangkok. Ondertussen zijn we al een dikke week hier en we mogen van Toom weer zolang blijven als we willen. We zijn met Ted meegeweest op naar Bangkok city om foto's te trekken met hem. Hij is gek van oude camera's dus dat was interresant voor Koenraad. Nadien kregen we een mega cadeau van Ted: hij had een groot prikbord gekocht en daar alle mooie foto's opgehangen. Helaas is dat moeilijk in een rugzak te krijgen dus prijkt het nu in Toom's house.
De 9de is Toom jarig dus gaan we wachten met naar Cambodja door te reizen tot de 10de.
Gr Els
Als we de laatste goedkope bus naar Bangkok willen nemen blijkt die juist die dag niet te rijden, dus moeten we wel mee met de VIP bus, we hebben geen tickets dus betalen we de chauffeur in't zwart. Waauw. Mega veel plaats en echt luxe.
We voelen ons als twee kleine kindjes die voor de eerste keer naar de speeltuin mogen gaan.
Na een korte tussenstop in Bangkok zijn we dan terug naar ons project in Sangkhlaburi gegaan. We kregen een lift tot in onze village en toen ze ons zagen uitstappen begon iedereen te springen van vreugde. Wij meespringen natuurlijk. Iedereen was blij dat we terug waren. Nog snel meegeholpen om the adventure house in orde te brengen voor de opening, de dag erna.
Er komt super veel volk naar de opening van het huis. We hadden drinken, koekjes en fruit gezorgd en de kinderen wisten niet waar ze het hadden. Ze staken hun zakken vol en met Hun Handen vol probeerden ze nog bij te halen. Niet te doen. Toen om 18 u het volk weg was kwam de verrassing voor mij. Ze wisten van Koenraad dat ik jarig was. Van So en Lin had ik een ketting cadeau gekregen. Koenraad nam me met een smoes mee naar het dorp en had zonder ik het wist een verjaardagsfeestje via skype geregeld met mijn zus. Waauw, echt mega fijn om vrienden en familie te zien. Het was de beste cadeau dat hij mij kon geven. Nadien hebben we Dan nog een kampvuurtje gedaan en hebben we de bananencake die koenraad gezorgd had opgegeten. Het was een super verjaardag!
Twee dagen later was het alweer afscheid neem tijd. Weer tranen natuurlijk. We gingen met Nele ( coordinatrice van the adventure house ) en katrien ( haar zus) mee naar Kanchanaburi en de volgende dag door naar Bangkok. Ondertussen zijn we al een dikke week hier en we mogen van Toom weer zolang blijven als we willen. We zijn met Ted meegeweest op naar Bangkok city om foto's te trekken met hem. Hij is gek van oude camera's dus dat was interresant voor Koenraad. Nadien kregen we een mega cadeau van Ted: hij had een groot prikbord gekocht en daar alle mooie foto's opgehangen. Helaas is dat moeilijk in een rugzak te krijgen dus prijkt het nu in Toom's house.
De 9de is Toom jarig dus gaan we wachten met naar Cambodja door te reizen tot de 10de.
Gr Els
Abonneren op:
Posts (Atom)







