en hier zijn we weer
ik kan hier een computer gebruiken van een andere couchsurfer en daarom kan ik zoveel berichten sturen, binnenkort als we naar ons vrijwilligersproject vertrekken (overmorgen) zal het niet meer kunnen.
hier in thailand blijf ik mij verbazen over de rare gewoontes die ze hier hebben
enkele voorbeelden;
er moest een camion met een hoge container door een smalle straat en de container kwam aan de bovenkant tegen de elektriciteitskabels. geen probleem, hier staat er iemand op de camion met een stok om de elektriciteitsdraden omhoog te duwen
ze drinken hier frisdrank uit een plastiek zakske met een rietje
ze smeren witte creme op hun lijf om er witter uit te zien, dat is sjieker hier
thai kunnen absoluut niet tegen de zon. ze zweten abnormaal hard.
de verkeerslichten hebben een teller zodat je kan zien hoelang het nog rood of groen blijft.
gisteren zijn we met 5 couchsurfers vertrokken naar ayutthaya. met een derde klasse trein, op houten bankjes doorheen het prachtige landschap van rijstvelden.
dan met een heel oude boot een rivier oversteken en dan nog een beetje te voet doen. gelukkig hadden we onze rugzakken bij toom kunnen achterlaten in bangkok.
de ruines in ayuthhaya van rond 1450 zijn prachtig.
bijvoorbeeld wat mahathat is een oude ruine met een boeddhahoofd vergroeid in de wortels van een boom. (wat betekent tempel)
wat si sanphet zijn drie torens van het vroegere koninklijk paleis en wihan phra mongkol bopit is een super moderne tempel met een mega groot bronzen boeddhabeeld dat tot aan het plafond reikt. indrukwekkend!
we vervelen ons dus nog niet zoals je kan zien. het plan was om 1 dag uit te rusten in bangkok, maar dat is ondertussen al bijna een week geworden.
voila, tot zover dit nieuws, maar ik wil wel nog even zeggen dat ik niet iedereen persoonlijk terug kan mailen op dit moment omdat ik daar de tijd niet voor heb, maar ik denk wel aan jullie en apprecieer jullie mails en reacties enorm. merci!!
tot de volgende
liefs
els
Amaai , jullie zijn nog maar een paar dagen daar en hebben al zoveel meegemaakt. Als dat zo doorgaat kunnen jullie zeker een boek schrijven over uw belevenissen. Hier is het koud en vies regenweer, geniet maar van die warme zonnestralen,'tzal je goed doen.
BeantwoordenVerwijderenHeel veel groetjes van bompa, hij is heel blij dat jullie het goed hebben daar .
Kusje van je tenteke en gr. van ome Jos
Hallo daar,
BeantwoordenVerwijderenWe hebben de beerkes bij mama haar volgerfoto gezet, als we een manier vinden om deze foto wat groter naar jullie toe te sturen zullen we dat zeker doen he :-)