hey iedereen
het zijn weer drukke dagen geweest. veel gezien, veel meegemaakt.
eerst zijn we in Bangkok naar een museum van foltertuigen geweest. het was toe maar de bewaker heeft het speciaal voor ons opengedaan. man, ik ben blij dat ik in deze tijd geboren ben. een klein voorbeeldje van een foltermanier van vroeger: iemand vastbinden, de mond opensnijden tot aan de oren en dan aan beide kaken haken bevestigen om zo de mond open te trekken. het museum stond vol met zulke foltertuigen. eng maar wel interessant.
vanuit Bangkok hebben we dan de nachttrein genomen naar chiang mai. (14u durende trip)
aangekomen in chiang mai zijn we op hotel moeten gaan omdat we bij niemand konden couchsurfen. chiang mai is niet echt groot, en het loopt hier vol toeristen. niet echt aangenaam maar het valt wel mee.
we hebben dan de Doi Suthep bezocht. dit is een tempel op een berg. Men had vroeger een boeddharelikwie op de rug van een witte olifant gebonden en die olifant is op deze berg gestorven, vandaar dat de tempel op deze berg staat. een serieuze klim via de trappen brengt je naar de ingang waar een groot bord hangt dat de buitenlanders naar rechts moeten om een toegangsticket te halen. dat zie je hier wel meer dat een attractie enkel gratis is voor Thaise mensen. Helaas.
de tuinen van het winterverblijf van de koning waren dit weekend gesloten omdat de princes er voort moment verblijft.
dan maar een ijsje eten... hier doen ze dat tussen de boterham ipv op een horentje. super grappig en best wel lekker.
Omdat we in Sangkhlaburi met de Karenpeople gewerkt hebben zijn we ook een kijkje gaan nemen in het tribal museum, een museum over de verschillende bergvolken die in thailand leven. interessante boel.
na chiang mai zijn we dan naar pai gegaan. om zo goedkoop mogelijk te reizen hadden we de normale bus genomen ipv de minivan. dat was de verschrikkelijkste busrit ooit. de bus was te klein voor iedereen zijn bagage dus moest die maar op het dak. en ik zat op een bankje... ik kon mijn knieen niet eens buigen, zo kort zaten we tegen het bankje voor ons. je moet je eens inbeelden hoe koenraad heeft afgezien, hij heeft de hele busrit van de knie van zijn buurman mogen genieten.
de bochten zijn hier ook super scherp. je moet tuuten om te laten weten aan de tegenligger dat je in aantocht bent. en als die terugtuut weet je dat je op je rijvak moet blijven.
In pai hebben we een veganistisch restaurant gevonden. heerlijk eten en super goedkoop.
ook hier moeten we op hotel gaan, allez hotel is een groot woord. hier hebben we in hutjes van bamboo geslapen, maar deze keer wel met warm water en electriciteit.
op een avond waren we gaan wandelen en toen we terug kwamen lagen er opeens twee boeken op ons terras. toevallig twee boeken die in koenraad zijn top 5 staan. heel vreemd maar wel heel fijn.
het dorpje Pai vind ik eigenlijk maar niks. de ene souvenirwinkel tegen de andere dus hebben we een brommertje gehuurd en zijn we de natuur gaan verkennen.
- pai canyon: kei sjiek om te zien. heel lang maar we hebben het niet helemaal gedaan.
- memorial bridge WWII: eigenlijk gewoon een brug vind ik, niks speciaals
- hotsprings: dit stinkt naar rotte eieren maar tis wel sjiek om te zien hoe warm water zomeer uit de grond omhoog komt
- landcrack: In 2008 is hier het land opeens in twee gesplitst. zonder enige aanleiding, geen regen, niets. heel raar. vroeger was het een rijstveld, nu maken ze er een toeristische attractie van.
-chinese wijk: ok.
- waterval: mooi om te zien. koenraad heeft zelfs mijn portret op de rots getekend met houtskool. onderweg naar hier vroeg echt iedereen van het dorp die we tegenkwamen of we geen opium wilden kopen. nee moeder, dat hebben we niet gedaan.
de laatste dag in Pai hebben we een jungletrektocht gedaan met ons twee. langs het water 7km door de jungle omhoog tot bij een waterval van 18m hoog. onderweg waren we het pad een beetje kwijt geraakt dus moesten we via de rotsen in het water. natte voeten maar het was de moeite hoor! er was een plek waar wel zeker 10000 spinnen samen rond dezelfde plant zaten. en bomen in alle kleuren en formaten. heel mooie natuur.
vandaag zijn we met dezelfde gammelbus terug naar chiang mai gegaan. gelukkig zaten we nu beter. ik kon mijn benen tenminste normaal voor mij houden. we slapen deze keer wel bij iemand thuis. een Amerikaanse van 70 jaar maar ik denk niet dat ik hier lang ga blijven.
we zijn eigenlijk alleen maar terug naar chiang mai gekomen omdat we een brommer willen kopen. morgen eens kijken op de zondagse brommermarkt
voila, dat was mijn verhaal. gelieve jullie verhalen door te mailen zodat ik ook wat belgennieuws kan lezen.
tot de volgende
gr
els
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten