donderdag 28 januari 2010

Timmy

in chiang mai hebben we na lang rondzoeken eindelijk een brommerke (Timmy) gekocht. een 16 jaar oude honda dream. (wel maar 100 cc dus hopelijk raakt hij de bergen op). we hebben ook een sidecar eraan laten maken. een matraske erin gelegd en ik kan heerlijk genieten in mijne "zetel" als we verder rijden.
maar de papierhandel die we allemaal hebben moeten doorlopen om de brommer op onze naam te krijgen... niet te doen.

terwijl we moesten wachten op het boekje van de brommer kregen we de aanbieding om engelse les te geven aan thaise studenten die over een maand naar amerika vertrekken. daar zullen ze werken in een restaurant of als lifeguard. we zijn naar een soort van resort in het midden van de jungle gegaan. waaw gewoon. niet te doen hoe mooie natuur.
gedurende het hele weekend dan engels gesproken met de studenten. allerlei activiteiten gedaan met hen zoals het er in het echte leven daar ook aantoe gaat. bv immigratie, werkgeverinterview, klant in restaurant, dokter,..
zondag ochtend heb ik ze dan geleerd hoe ze iemand uit het water moeten halen en wat reanimatie is. kunt ge geloven dat er sommigen waren die zelfs niet konden zwemmen. ik vraag me af hoe ze dat daar gaan klaarspelen.

na chiang mai was de volgende halte chiang rai. met ons brommerke (Timmy) rustig genieten van het landschap. omdat we niet zo snel kunnen en willen rijden hebben we in wiang pa pao een slaapplaats gezocht. het smerigste en vuilste hotel dat ge u kunt voorstellen, maar we moesten het nemen want er was enkel nog een ander dat 10 km terug was en er was zware regen op komst. ik durfde er zelfs geen douche nemen, zo vettig.

de volgende dag dan verder gereden naar chiang mai en hier kunnen we slapen bij een couchsurfer Felix. Hij is van Canada en een rare maar plezante kerel.
terwijl we aan het eten zijn maken we ook kennis met kees (een nederlander).
bij hem kunnen we morgen gaan slapen als we weg moeten bij Felix want er komen alweer andere couchsurfers.
we hebben ook een jobaanbieding gekregen om engelse les te geven hier in de school van chiang rai. we weten niet wat de minimumperiode is dat we dat moeten doen, dus morgen gaan we eens naar daar om ons te informeren.
ik hou jullie op de hoogte
gr
els

1 opmerking:

  1. Hallo hallo , hier zijn we ook weer eens .We kijken regelmatig ( iedere dag ;-)) eens op jullie blog Dan kijken we nog eens naar de mooie foto s die jullie doorsturen , echt heel fijn , fantastisch toch wat jullie allemaal meemaken .Toch maar voorzichtig met Timmy eh , maar dat zal je nog al gehoord hebben Hier gaat alles zijn gewone gang . Heel veel groeten en een dikke zoen .....johan en magda

    BeantwoordenVerwijderen