zondag 18 april 2010

Nieuwjaar

Voor de derde keer dit jaar... Gelukkig nieuwjaar!!!
Deze keer is het Thais nieuwjaar. Hier vieren ze dat met water. Trucks volgeladen met mensen en bakken water. 
Op Iedereen die ze tegenkomen smijten ze zoveel water als ze kunnen. En sommigen doen er ijsblokjes bij. Brr Maar is wel leuk. 
De mensen bij ons in het dorp komen daarentegen heel zachtjes een pintje water over uwe rug gieten terwijl ze ook stilletjes op uw rug kloppen. Heel lief. En daarna smeren ze babypoeder op uw gezicht. Ik ruik nu al de hele dag babybillen. 

Ik merk ook dat ze ons echt hebben opgenomen in Hun community. Ze hebben hier vier dagen aan een stuk een boontjesschietspelleke gespeeld en ze kwamen echt vragen of ik wou meedoen. Natuurlijk wou ik da. Voor 5 baht per beurt mocht ge meespelen. Ik heb zelfs twee keer gewonnen. Nadien heb ik voor iedereen (20 man)  pannekoeken gebakken. Amai die waren snel op.
Aan the adventure house zijn we ook nog hard aan't werken. Koenraad is bezig om de snijtafel in beton te gieten en ik Ben de bamboo rasters op de grond aan't weven zodat ze volgende week ook beton kunnen gieten om de vloer te maken. 

Morgen gaan we zwemmen en ons nog eens tegoei wassen in de rivier. ( de pomp is kapot dus we hebben geen water uit de tank en moeten dus met emmers water uit de put scheppen)

Heel veel groetjes
Els

Geen opmerkingen:

Een reactie posten