Toom's verjaardag was plezant geweest. 's morgens een ontbijt-party voor Toom en alle couchsurfers. En 's avonds zijn we met een hele hoop Japans gaan eten. We hebben wel niet veel kunnen eten want het was allemaal vlees of vis. Nadien zijn we Dan gaan bowlen tot een kot in de nacht. Met gevolg dat we pas twee dagen later naar Cambodja zijn gegaan. Vanaf we de grens over waren was het van tuk tuk hier, taxi daar. Echt zonder overdrijven...we moesten wel 20 keer per minuut 'no thank you' zeggen. Omdat we voor de bus nog 4 uur moesten wachten hebben we tegen ons gewoonte in toch een taxi naar Siem Reap genomen. Hier staat de tempel Angkor Wat. Natuurlijk zijn we daar naartoe geweest. Maar het is een mega groot terrein met verschillende tempels dus hebben we er drie dagen over gedaan. De eerste twee trouwens met de fiets. Ons gat heeft het geweten.
De eerste dag hebben we de omliggende tempels gedaan. Ik vond het vooral sjiek hoe de bomen op de tempels zijn gegroeid.
De tweede dag was Angkor Wat aan de beurt. De hoofdingang stond in de stellingen dus dat verpestte het magnifieke zicht wel een beetje. Vanbinnen waren ze ook nog restauratiewerken aan het uitvoeren. Het nadeel van laagseizoen zeker? Maar het grote voordeel was dat er VEEL minder touristen waren. Op sommige plaatsen waren we zelfs helemaal alleen. Zalig. Toen we de toren wilden beklimmen mocht ik er niet op omdat ik een short aan had. Koenraad is dan maar alleen gegaan.
Het mooiste vonden wij de Bayon. Een tempel met verschillende torens waar grote gezichten op afgebeeld staan. WAAUW.
De laatste dag hebben we Dan toch maar een tuk-tuk genomen om naar Kbal Spean te gaan. (100 km zou wat ver geweest zijn met die gammele fietsen) Hier zie je na een 1.5 km door de jungle verschillende carvings in de rotsen en rivierbedding. Noemt niet voor niets ' rivier van 1000 Linga's'.
We zijn ook terug op de toren van Angkor Wat geklommen. Deze keer had ik een lange broek aan. Wat een prachtig zicht. Zonsondergang hebben we op de meest populaire plek van allemaal gedaan. We zaten tussen 100den anderen dus de romantiek was ver te zoeken.
Morgen gaan we naar Phnom penh.
Toedeloe.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten