hey allen,
we zijn drie dagen geleden aangekomen bij ons project in sangkhlaburi.
het is een klein project voor de vluchtelingen die uit Birma komen. momenteel werken we aan the adventure house, een huis waar ze terecht kunnen met de hele familie. ze krijgen dan wat geld en leren zich aanpassen. eens ze terug voor zichzelf kunnen zorgen en hun papieren in orde zijn kunnen ze the adventure house verlaten en hun leven terug opnemen maar dan in thailand ipv in birma. vrijdag gaan we aan de muren beginnen...
het is hier wel zero-comfort. we slapen in een hut met ... niks. echt niks. alleen muren, een deur en een dak. we slapen op een kleine matras en de piespot staat naast ons bed. haha
er is hier geen elektriciteit, maar dat is tot nu toe nog geen probleem geweest.
er wonen hier al verschillende vluchtelingen en als zij het kunnen, waarom wij dan niet voor effekes. we liggen hier echt helemaal in de natuur. prachtig gewoon.
voor de rest is alles ok. hopelijk bij jullie ginder ook.
gr
els
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Hey Els,
BeantwoordenVerwijderenAmai, dat klinkt enerzijds miserabel maar anderzijds besef je dan eens te meer hoe goed wij het hebben. Bouw maar goede muren en nie naast de pot piesen hé ;-)
Hier is het superslecht weer. Maar dat zal je weinig interesseren misschien. Zaterdag is het Sinterklaasles in New gym. Ik heb van Renilde een toffe cd gekregen. Vorige week was Zé nogal moeilijk in de les, ze was moe in ging de hele tijd op de grond liggen, ook tijdens de dansjes. En op den duur deden haar vriendinnetjes ook mee. om iedereen weer te been te krijgen heb ik het muziekje van de ballon opgezet en meteen was iedereen weer actief. De andere klasjes zijn totaal geen probleem, allemaal lieve kindjes en ze doen heel goed hun best.
Je ziet, geen groot nieuws hier. Veel liefs en veel plezier met jullie project. Laat ze daar maar eens zien hoe ze huizen bouwen ;-)
dag lieverds !
BeantwoordenVerwijderenHier is het regen en koud.. en nog steeds veel werken! Heb zelfs niet eens de tijd gehad om eerder te komen piepen !!
Maar voor de rest alles zijn gangetje.. niets speciaals tot nu toe.
hou je goed !
miss you... XXXX
Dag Els en Koenraad
BeantwoordenVerwijderenWat leuk om over jullie avonturen te lezen. Wat een ongelofelijke ervaringen! En wat leuk om foto's van jullie te zien!
Hoe verloopt alles verder bij het vrijwilligersproject? Ik kijk al uit naar jullie volgend berichtje!
Hier is het examenperiode, dus druk druk druk...En daarna is het tijd voor de overdaad en verwaandheid van de kersttijd....
Vele zoentjes XXX
Anneleen
Helaba,
BeantwoordenVerwijderenHoe is het nu met jullie, al een paar dagen in armoede geleefd? wees maar blij dat jullie nog zuivere lucht kunnen inademen en dat je daar zo prachtige natuur kunt bewonderen.
Hier is dat heel anders eh , de natuur is aan't verzieken en de lucht ...daar ist nie goe mee.Staat er al iets recht van jullie project, heb je er al wat zicht op, 'k hoop dat het naar wens verloopt.
Hier alles oke , met bompa ook alles prima.
Tot de volgende ,
Veel liefs en kuskes van uw tenteke.XXX