donderdag 12 augustus 2010
sangri la en yangshuo
We zijn met de bus van Lijiang naar Sangri-la gereden. The hostel waar we gereserveerd hadden viel bijna uit elkaar. (is ook letterlijk gebeurd want op een gegeven moment had Ingrid de deur in haar handen). Ze vroegen echt onredelijke prijzen voor wat het was dus zijn we iets anders gaan zoeken en hebben we uiteindelijk voor dezelfde prijs in een kamer geslapen met zelfs een ... Elektrisch deken. Zalig!'sanderendaags naar het grootste monastry van zuid-west China geweest waar 600 monikken leven. Er is een winkeltje aan de tempel waar een dikke monnik noodle soepkes verkoopt. Maar blijkbaar nemen deze monniken het allemaal niet zo serieus want ze verkopen niet 1 enkel noodle soepke zonder vlees of vis. Als we na 2u hongerig wandelen de nabije bergtop bereiken hebben we een schitterend uitzicht over de wijde omgeving.Terug beneden in Sangri-la town speelt de fanfare op het plein. Als je betaalt mag je op het podium zelf dirigent gaan spelen. Hilarisch hoor. Na 8u op een kleine bus komen we terecht in Dali. Hier laten Koenraad, Ivan en Lien hun haren knippen door de lokale kapper. En het valt goed mee. Als we door de velden wandelen naar een ander klein dorpke horen we opeens muziek en bommekes afgaan. Er trekt een stoet voorbij met op kop allemaal lachende kinderen met vlaggetjes. Wij zwaaien breed glimlachend naar de mensen. Opeens zien we iemand met een grote foto van een man voorbijkomen en even later volgt een kist, de rest van de stoet bestaat uit jammerende en wenende mensen. Het bleek een begrafenisstoet te zijn. Oeps. We gaan terug naar Kunming omdat we vanaf daar de trein moeten nemen. Over een rit van normaal 4,5u hebben wij 11,5u gedaan. T was wegomleiding en we moesten door de hobbelpaadjes in de bergen. Kapotgaan!!!! Als we dan eindelijk een wc tegenkomen zie ik een kind de gang onder plassen. Vlak voor mijn voeten. Ekebah!Om 23u komen we eindelijk in Kunming aan,stikkapot. De volgende dag gaan we met de trein naar Guilin. Deze keer waren we er gelukkig wel op tijd bij dus hadden we hardsleepers. Ideaal want het was toch 23u reizen. We waren de attractie van de trein. Om de beurt kwam er een groepje chinezen een babbeltje slaan. We werden overladen met eten, helaas veel vlees dus konden Koenraad en ik er niet veel van proeven. Dedju toch.Vanaf Guilin moeten we nog een bus nemen naar Yangsuo. Ineens begint de chauffeur heel ambetant te rijden, Bruusk te remmen enzo. Dan rijdt hij een parking op, vliegt uit zijn bus en samen met zijn helper beginnen ze te vechten met een andere man. En het gaat er stevig aan toe. Uiteindelijk komt de politie eraan en onze chauffeur moet mee met de combi. Zijn helper rijdt de bus tot aan het politiebureau en wij moeten overstappen op een andere bus. Crazy.Na een dik uur vertraging komen we Dan toch aan in Yangshuo waar Hui, een Chinese vriendin van Ingrid, ons komt oppikken. We mogen bij haar thuis blijven slapen. Ideaal want ze woont een beetje afgelegen, tussen de bergen, kort aan de rivier. Eindelijk kunnen we de krekels nog eens horen en de sterren 's nachts terug zien. Back to nature.We fietsen door de natuur, gaan naar de roversgrot en naar de dragon bridge (een brug van het jaar 1412 van tijdens de Ming dinastie). Een vakantie in onze vakantie. In china kunnen we niet op onze blog ( vrije meningsuiting is verboden) maar dankzij An kan ik jullie toch nog op de hoogte houden (merci zus). Foto's zijn moeilijk maar Dan moet je maar eens op google kijken ToedeloeEls
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Hoi Elske , blij te lezen dat het jullie goed gaat...geniet.... we blijven je avontuur volgen ..... dikke zoen johan en magda
BeantwoordenVerwijderen