Oost Thailand zijn we aan het doorkrossen omdat we snel in sangkhlaburi willen zijn.
In Nakhon ratchasima is het volop feest als wij aankomen. Ze vieren de overwinning op Laos en eren de thaise Jeanne d'arc. En dat 10 dagen aan een stuk. 'avonds verschijnen er massa's kraampjes en organiseren ze verschillende gratis activiteiten. Optredens van dansers, zangers, en ook thaibokswedstrijden.
We hebben er elf na elkaar gekeken. Dat ging er nogal hevig aan toe moet ik zeggen. 1 kapotte knie, een gebroken arm en een paar KO's waarvan er zelfs al eentje in de eerste ronde.
De toeschouwers worden helemaal gek en ze wedden erop los. Wij zaten daar als enige blanken tussen. Leuk hoor. We zaten langs een vriendelijke man die ons Allen gebaren van hoe te wedden uitlegde.
Toen we de volgende avond echter opnieuw gingen kijken wou hij dat wij zijn eten zouden betalen. Daar zijn we echter niet op ingegaan. Verpeste de sfeer wel een beetje.
Als het hier in Thailand regent, Dan is dat geen gedrup zoals in Belgie. Hier valt het met bakken naar beneden. Een rede voor ons om de dag lui lezend door te brengen.
Als we aan de man van het vegetarisch brakske vertellen dat we vrijwilligers zijn staat hij erop dat we niet betalen. En de dag erop ook niet. En de dag daarna ook niet. Dit is TE vriendelijk voor ons dus stoppen we toch wat geld onder ons bord.
We rijden verder naar het Khaw yai nationaal park waar we onze tent opzetten. Waauw wat een prachtige natuur hier. De apen lopen hier gewoon langs je tent door. En als we savonds in het donker voor onze tent zitten, bij een gezellig kaarslicht, komt er nog een familie stekelvarkens en een groep herten langs. De volgende dag sluiten we de tent met het brommerslot en gaan we een jungletocht maken. Opeens horen we vanalles bewegen. Een mega grote Wilde olifant is op doortocht. Zijn grote slagtanden duidelijk zichtbaar. We hebben nu al veel olifanten gezien maar om zo een echte Wilde tegen te komen geeft toch een apart gevoel hoor.
Wat later zien we ook nog een krokodil op de oever liggen.
De waterval waar de film the beach is opgenomen viel wat tegen omdat er heel weinig water is voort moment. Maar tijdens het regenseizoen moet het prachtig zijn.
Toen we terug op de camping aankwamen zagen we dat onze tent op vier plaatsen opengescheurd was en de hele inhoud lag over het gras uitgespreid. De apen hadden het miniscule pakje koekjes dat we vergeten waren geroken en heel de tent opengebeten en gescheurd. Een Les die we nooit zullen vergeten. Omdat het al donker was en de parkwachter medelijden met ons had mochten we een tent van hem lenen.
Als we de. Volgende dag aan de uitzichttoren stoppen kunnen we herten, een soort stokstaartjes een een gier spotten. Die gier kon je echt horen vliegen.
Onderweg naar Bangkok krijgen we van een winkelier waar we de weg aan vroegen 6 flessen water. Ze vinden het hier allemaal ongeloofelijk dat we met Timmy het land doorkruisen.
Bangkok zelf is echt niet fijn om rond te rijden. Je kan niet zomaar naar links als je in die straat moet zijn. Née, om daar te geraken moet je eerst naar rechts, drie km rechtdoor, daar de U-turn nemen, Dan nog eens een brug onderdoor en met veel geluk ben je Dan waar je links af wou. Mijn complimenten voor Koenraad hoor. Hij heeft dat super goed gedaan.
In Bangkok zijn we 1 nacht bij onze vriend Toom blijven slapen en nu zitten we in kanchanaburi. Onderweg nog een ferm accident gezien. Twee camions waren op elkaar gereden en ze waren de bestuurder aan het losknippen toen wij langsreden. Akelig. Maar als je ziet hoe snel en roekeloos ze hier rijden is het niet verwonderlijk.
Morgenvroeg gaat het richting sangkhlaburi waar we terug onze Handen uit de mouwen gaan steken op ons vrijwilligersproject.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Hallo hallo Els en Koenraad ..weer een heel spannend verslag ...jammer van de tent, apen durven van alles...we wensen jullie fijne paasdagen en nog veel succes met jullie vrijwilligersproject .....dikke zoen ...daaag ...johan en magda
BeantwoordenVerwijderen